Petua menghalau tikus dari kediaman anda

 

Gambar: Durian Belanda

Tikus merupakan haiwan perosak yang sangat merbahaya dan sentiasa membawa pelbagai penyakit bersamanya. Sekiranya rumah anda diserang oleh haiwan perosak ini, anda bolehlah menghalaunya dengan petua ini.

Caranya ialah dengan mengambil beberapa helai daun durian belanda dan letakkan di tempat yang selalu dikunjunginya di dalam rumah anda. Daun durian belanda mengeluarkan sejenis bau yang tidak disukai oleh tikus dan ianya cukup untuk menghalau tikus keluar dari rumah anda. Selamat mencuba.
 

Petua menghalau tikus dari kediaman anda

 

Gambar: Durian Belanda

Tikus merupakan haiwan perosak yang sangat merbahaya dan sentiasa membawa pelbagai penyakit bersamanya. Sekiranya rumah anda diserang oleh haiwan perosak ini, anda bolehlah menghalaunya dengan petua ini.

Caranya ialah dengan mengambil beberapa helai daun durian belanda dan letakkan di tempat yang selalu dikunjunginya di dalam rumah anda. Daun durian belanda mengeluarkan sejenis bau yang tidak disukai oleh tikus dan ianya cukup untuk menghalau tikus keluar dari rumah anda. Selamat mencuba.
 

Petua: Mencerahkan kulit muka



Petua*: mencerahkan kulit muka
Kaedah*:
Ambil air basuhan beras dan anda bilas kan dimuka anda lakukan setiap malam insyaalah berkesan. Selamat mencuba.
From*: wanis

Petua: Mencerahkan kulit muka



Petua*: mencerahkan kulit muka
Kaedah*:
Ambil air basuhan beras dan anda bilas kan dimuka anda lakukan setiap malam insyaalah berkesan. Selamat mencuba.
From*: wanis

Cara Menghalau Semut atau Lipas Dalam Kereta

 

Gambar 1 : Spray Lipas Co-Go (produk CNI)
 
Gambar 2: Combat Quick Kill Formula
 
Terdapat beberapa tips untuk menghalau semut dan lipas (kecil dan besar) dalam kereta. Antaranya:

Tip 1 :Gunakan "Combat Quick Kill Formula"
Khusus untuk lipas yang kecik kecik dan bersarang dalam kereta.. letak "combat" (ada jual di kedai) untuk bunuh lipas. Combat ni pembunuh lipas berangkai.. bila lipas tu kena combat jumpa kawan dia kat sarang tu ... lipas yang kena combat tu dengan kawan lipas tu pun sekali mati sama... tapi selepas 2-3 hari kena la vakum pulak sebab nak ambik lipas keluar dari kereta. masalah kalau lipas tu mati di bawah floor mat. susah nak ambik keluar...

Tip 2 : Gunakan Kapur Semut/Lipas
Beli kapur halau semut + lipas. Tabur dalam kereta . Semut atau lipas yang menyentuh serbuk kapur akan kehilangan fungsi saraf dalam 4 jam, tubuh serangga tidak akan dapat digerakkan dan akan mati setelah 10 jam.

Tip 3 : Gunakan Spray CO-GO CNI
Anda boleh gunakan spray CO-GO yg dijual oleh Direct Selling CNI. Ia amat berkesan untuk serangga terutama lipas dan semut. Apa yang menarik anda hanya perlu spray pada malam tu dan dapat lihat keberkesanannya pada esok pagi.

Tip 4 : Gunakan Daun Pandan
Letak daun pandan yang dicincang tak berapa halus atau daun pandan (ikat lebih kurang je). Cara ni lipas tak mati cuma lari keluar dari kereta. Daun pandan juga boleh bagi hilang bau durian, air ikan dari pasar atau bau pelik2 dalam kereta.

**Pilihlah mana2 tips di atas mengikut kesesuaian anda. Selamat mencuba.
 

Cara Menghalau Semut atau Lipas Dalam Kereta

 

Gambar 1 : Spray Lipas Co-Go (produk CNI)
 
Gambar 2: Combat Quick Kill Formula
 
Terdapat beberapa tips untuk menghalau semut dan lipas (kecil dan besar) dalam kereta. Antaranya:

Tip 1 :Gunakan "Combat Quick Kill Formula"
Khusus untuk lipas yang kecik kecik dan bersarang dalam kereta.. letak "combat" (ada jual di kedai) untuk bunuh lipas. Combat ni pembunuh lipas berangkai.. bila lipas tu kena combat jumpa kawan dia kat sarang tu ... lipas yang kena combat tu dengan kawan lipas tu pun sekali mati sama... tapi selepas 2-3 hari kena la vakum pulak sebab nak ambik lipas keluar dari kereta. masalah kalau lipas tu mati di bawah floor mat. susah nak ambik keluar...

Tip 2 : Gunakan Kapur Semut/Lipas
Beli kapur halau semut + lipas. Tabur dalam kereta . Semut atau lipas yang menyentuh serbuk kapur akan kehilangan fungsi saraf dalam 4 jam, tubuh serangga tidak akan dapat digerakkan dan akan mati setelah 10 jam.

Tip 3 : Gunakan Spray CO-GO CNI
Anda boleh gunakan spray CO-GO yg dijual oleh Direct Selling CNI. Ia amat berkesan untuk serangga terutama lipas dan semut. Apa yang menarik anda hanya perlu spray pada malam tu dan dapat lihat keberkesanannya pada esok pagi.

Tip 4 : Gunakan Daun Pandan
Letak daun pandan yang dicincang tak berapa halus atau daun pandan (ikat lebih kurang je). Cara ni lipas tak mati cuma lari keluar dari kereta. Daun pandan juga boleh bagi hilang bau durian, air ikan dari pasar atau bau pelik2 dalam kereta.

**Pilihlah mana2 tips di atas mengikut kesesuaian anda. Selamat mencuba.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...