Home » , , , » MENGHILANGKAN BENJOL

MENGHILANGKAN BENJOL

Petua Hilangkan Benjol


Sekiranya kepala anda terkena pukulan benda keras seperti batu, kayu dan sebagainya hingga membenjol, segeralah ambil asam jawa dan garam secukupnya. 

Masukkan air dan kacau hingga kedua-dua bahan itu larut dalam air dan pekat. 

Sapukanlah air larutan asam dan garam itu ke bahagian yang benjol. Insya-Allah dalam masa 15 minit, benjolan itu akan mengecil dan mengempis, kemudian hilang sama sekali dari kepala anda. 

Selamat mencuba.

Peringatan! Informasi di blog ini dipetik daripada pelbagai sumber untuk bahan bacaan kepada pembaca kami dan tidak boleh dijadikan sebagai bahan rujukan utama. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

15 comments:

  1. Khairul anwar mustaphaJuly 29, 2010 at 8:27 AM

    Salam. Terima kasih dgn petua ini. Pagi tadi Waktu tu hantar anak sy yg lain ke sekolah. Tiba2 dpt panggilan Dari org gaji mengatakan anak kecil sy jatuh katil. Kebetulan pula isteri tiara di rumah. Bila pulang shj mmg terkejut melihat anak sy punya benjol kat kepala yg mmg besar.

    Terus terang sy katakan mmg x Ada ilmu pamedik. Cuna teringat kecik2 duly kalau bengkak mmg Mak saya akan suamkan dgn ambik kain pastu tiupkan udara panas Dan letak kat tempat bengkak.

    Sy pun Cuba kaedah ini dlm masa 10min n dah rasa penat. Lalu sy pun tukar dgn Cara menekan ke seterika panas sblm meng Suam semula. Namun benjol anak sy masih agak sama. Sy dah panik sbb nak tunggu klinik buka lambat lagi. Jam waktu tu jam 7:45am.

    Tiba2 Allah berikan ilham utk menGoogle Dan jumpa kaedah ini.

    Alhamdulillah setelah dicuba Benjolan anak sy beransur2 surut dlm masa yg agak cepat iaitu Kira 10 mins sudah bole nampak kesannya.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Alhamdullilah....senang hati saya bila dapat tahu benjol anak anda dah surut. Moga2 ianya sempat sembuh dan tak ada kesan sampingan yang lain..terima kasih kerana berkongsi pengalaman anda menggunakan petua disini.Lepas ni bawa ler anak anda berjumpa dengan doktor..tq

    ReplyDelete
  3. tadi saya pun mengalami perkara yang sama. anak saya jatuh kepala dulu dari katil ke bawah. nasib baik saya letak karpet buluh, tapi cam ada kesan luka bekas buluh tu . so saya tak berani letak garam takut pedih. terima kasih ye atas petua ni :)) from perencah mee bandung .

    ReplyDelete
  4. Kalo benjolan yg dh lame xhilang2dan dh keras blh gune jgk ke?? Puas tuam dgn udara pns tapi masih keras....

    ReplyDelete
  5. itu saya tak pasti...tapi rasa2nya susah untuk surut sebab benjolan tu dah lama dan keras.tapi anda boleh cuba petua ni..mana la tahu kuasa Allah kan....kalau sembuh sila share disini.tq

    ReplyDelete
  6. Sy br mncuba..blm tau lg apa hslnya..ank sy tersembam smlm..tuam.pkai air pns ltk dlm botol..xde nmpk surut pn..hrni tuam lg..nmpk terserlah lg bnjol nya bila perati..ni try ptua asam jawa pulak.hrp susutlah..

    ReplyDelete
  7. Sy br mncuba..blm tau lg apa hslnya..ank sy tersembam smlm..tuam.pkai air pns ltk dlm botol..xde nmpk surut pn..hrni tuam lg..nmpk terserlah lg bnjol nya bila perati..ni try ptua asam jawa pulak.hrp susutlah..

    ReplyDelete
  8. ank bru jtuh,benjol xnmpk lg tp lebam ,,try wat ptua ni,hrp ok xda bnjol naik

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah,sgt2 bkesan,benjol xnampk lgsg,,kesan lebam tu xsilap nanti akn hilang sdiri,sbb ank sulung pn pnh jtuh tp xbuat ape pn hnye tuam,ruginye dlu xbelek ptua,apapun tq ye

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah..mmg bkesan..tq for sharing

    ReplyDelete
  11. Baru nk try..Ni Baru kejap Anak jatuh Kena batu..Besar juga la benjol..

    ReplyDelete
  12. Baru nk try..Ni Baru kejap Anak jatuh Kena batu..Besar juga la benjol..

    ReplyDelete
  13. Allhamdulillah...Berkesan...Selawat then lekat KT dahi..X ada kesan benjol langsung .

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah...jangan lupa bawa anak pegi check kat doktor untuk pastikan tiada apa yang berlaku..terima kasih kerana berkongsi maklumat dgn pembaca yg lain.

    ReplyDelete
  15. kita selalu terikut cara org2 dulu. saya selalu tgk perlawanan bolasepak. apabila berlaku kemalangan. medik pasti tuam ais di tempat berkemungkinan. bila kena terus tuam ais insyallah tak bengkak.

    baru tghari td anak saya jatuh. dahi lekuk kesan bingkai pasu. selalunya tahap mcm ni confirm akan bengkak besar. terus saya tuam ais dlm 10min dan alhamdulillah tiada bengkak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...