Home » » Membentuk, Menghitamkan serta Melebatkan Bulu Kening

Membentuk, Menghitamkan serta Melebatkan Bulu Kening



Gambar: Buah Keras



Caranya mudah saja...ambil sebiji buah keras, bakar hingga hangus ( hitam ). Dengan menggunakan sebatang lidi yang bersih, gosok/asah pada buah keras tu. Kemudian sapukan pada kening dan bentuklah dengan sebaiknya. Lakukan beberapa hari. Seelok-eloknya sapukan pada kening anak yang baru lahir, Insya-Allah kening anak anda akan tumbuh dan berbentuk dengan cepat dan cantik. Petua ini juga boleh diamalkan oleh sesiapa saja yang inginkan kening cantik dan hitam. Selamat mencuba.

Peringatan! Informasi di blog ini dipetik daripada pelbagai sumber untuk bahan bacaan kepada pembaca kami dan tidak boleh dijadikan sebagai bahan rujukan utama. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

32 comments:

  1. wah.. good.. buah keras tu apa ek?

    ReplyDelete
  2. saya dah try...memang berkesan...bulu kening saya dah lebat skit..bulu mata atas dan bawah panjang skit....heee...:-)

    ReplyDelete
  3. Wah....tahniah...tq kerana sudi berkongsi dengan pembaca lain...

    ReplyDelete
  4. buah keras 2 ape?

    ReplyDelete
  5. buah keras tue ap ? leh terangkan tak ?

    ReplyDelete
  6. saya telah letakkan gambar buah keras di atas...anda boleh beli buah keras tu di supermarket ataupun kedai/pasar basah...untuk mengetahui lebih lanjut mengenai gambar serta butirannya, anda bolehlah google dengan menaip perkataan buah keras.....selamat mencuba.tq.

    ReplyDelete
  7. salam nak bertanya boleh ke klau saya nak gunakan buah kera yang tlah dibakar berulang kali??

    ReplyDelete
  8. thankz .. mcm mana ye nak gosok kan kat kening? lidi 2 yg gosok kat kening atau buah keras 2?

    ReplyDelete
  9. bakaq hg kuaq minyak ka atau bkar jadi wrna hitam ja..say confius ni....:)

    ReplyDelete
  10. bakar hingga jadi hitam jer.....kemudian ambil lidi dan asah pada buah keras tu.....seterusnya ambil lidi tadi dan sapulah pada kening anda...terima kasih...

    ReplyDelete
  11. Nk try jugak lah,,nti sy post result ok,,sbb kening mmg xde hihihik

    ReplyDelete
  12. Nk try jugak lah,,nti sy post result ok,,sbb kening mmg xde hihihik

    ReplyDelete
  13. Huh, kening sy ni sikit gak, cm stgh je,, mujarab ke kalau sy guna petua ne?

    ReplyDelete
  14. @dayang suriani dayang jgn lupe postkan result tau. nak tau berkesan ke tak :)

    ReplyDelete
  15. bakar hingga hangus tu maksudnya bakar sebijik sebijik gitu?

    ReplyDelete
  16. mana @dayang suriani dayang ni? nak tau reslut. kene biarkan sapuan tu berapa lama?

    ReplyDelete
  17. Thanks admin..dgn izin allah ptua ni brksan:)

    ReplyDelete
  18. agak2 berapa lama nak kena guna baru boleh nampak kesan dia?

    ReplyDelete
  19. Kalau nak letak kat bulu mata macam mana eh

    ReplyDelete
  20. sye dh cube anda pulak bagaimana??.. Hsil nya mmang memuaskn hahaha..

    ReplyDelete
  21. Klau umu da 19 msih berkesan x..

    ReplyDelete
  22. Brape lme leh nmpak kesan..

    ReplyDelete
  23. Berapa lama masa diambil untuk nampak kesan ? Mohon balas comment ni cepat tq :)

    ReplyDelete
  24. Lidi td gosok pada buah keras yg telah di bakar td ke pe?lps tu lidi tu gosok pada kening?klu buah keras yg d bakar td xbleh ke gsok pd kening trus?

    ReplyDelete
  25. Lidi td gosok pada buah keras yg telah di bakar td ke pe?lps tu lidi tu gosok pada kening?klu buah keras yg d bakar td xbleh ke gsok pd kening trus?

    ReplyDelete
  26. kene try nie...buah keras pun ade kat peti ais..he3

    ReplyDelete
  27. Kita kena bakar buah keras tu smpai kuaq minyak ka??or smpai jadi hitam then kita asah ngan lidi

    ReplyDelete
  28. perkongsian yang sangat menarik ni. terima kasih admin. Semoga menulis artikel yang menarik dengan lebih banyak lagi selepas ini. :)

    sekarang ni ada bermacam-macam je orang guna untuk mencantikan kulit. antaranya, ialah dengan pengambilan vitamin. berminat nak tahu. meh terjah blog saya. :)

    ReplyDelete
  29. ualls, berkesan eh? nk try jugk . tp tktaw mna nk cri buah kerass.

    ReplyDelete
  30. Assalam.
    Admin..thanks sbb sudi share petua ni dgn pembaca lain. Dulu2 mak sy pernah guna petua mcm ni kt kening adik..memang berhasil pun. Masa tu adik dh skolah rendah. Mom buat 2,3 x je seminggu. Hasilnya mmg cantik, smpai skg ni klu org tngok kening dia mcm dilukis jer..berbentuk panjang, berwarna hitam.

    ReplyDelete
  31. Bakar sampai keluar minyak ke ??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...